voor het eerst vliegen

Een vriendin van me had nog nooit gevlogen en wilde graag eens vliegen. Dus na 2 jaar erover praten hebben we laatst een weekendje Londen geboekt, met het vliegtuig.
Afgelopen weekend was het zover, vrijdagmorgen om 08;40 vlogen we naar Londen Luton. Dat betekende dus vroeg op omdat we rond half 7 op Schiphol moesten zijn.

Op schiphol

We waren mooi op tijd dus even ontbijten en afscheid nemen van E. Door de douane en op ons gemak naar de gate (dachten we).

Eerst stond gate H op het scherm dus wij lopen rustig aan die richting op. Op een volgens scherm kijken we weer en zien we ineens gate D erop staan voor onze vlucht.
Nu moet je weten dat gate H en gate D het verst uit elkaar liggen en dat dat minstens 45 minuten lopen is!
Nog een keer kijken, ja het staat er echt… Dus wat sneller lopen en de andere kant op, maar ach we hebben nog tijd….
Halverwege wordt er een rookpauze voor Euk ingelast en zie ik, tot mijn grote schrik, dat er toch weer gate H op staat en dat de gate al dicht gaat!!
Euk uit het rookhok getrokken en rennen naar gate H. Uiteindelijk zijn we net op tijd bij gate H 23 en zijn we de laatste om te boarden.
Euk kreeg dus helemaal geen tijd om zich druk te maken over het vliegen, dat was dan wel het grote voordeel! 😉
[metaslider id=355]

Londen, vrijdag 24 mei ’13

Bij aankomst op het vliegveld leek het weer nog wel oké, niet warm en wat grauw maar in ieder geval droog! Dat veranderde al gauw toen we in de trein naar Londen zaten, miezerregen.

Op naar het hotel

Omdat we niet de hele tijd met onze rugzak en trolley wilde sjouwen zijn we eerst op zoek gegaan naar ons hotel. Gelukkig redelijk makkelijk te vinden en – als je goed loopt – op 10 minuten vanaf een metro. Ondanks dat we te vroeg waren konden we onze spullen daar laten en kregen we de kamersleutel vast mee.
London, here we come!

Covent Garden Market

Aangezien het nog regende was onze eerste stop Covent Garden Market, een overdekte markt met vooral kleding en hebbedingen. Altijd leuk om rond te struinen. Rondlopend hoorde we een vrouw opera zingen en het klonk als een grote vrouw die al wat op leeftijd is. Onze verbazing was dus ook groot toen er een meisje van begin 20 daar stond te zingen! Niet echt mijn muziek maar indrukwekkend was het wel!
Nadat we de markt over waren geweest regende het jammer genoeg nog steeds dus op naar de volgende overdekte bezienswaardigheid, Harrods.

Harrods en de avond

Over Harrods kan ik kort zijn: Wauw, wat een gebouw! En wat een mensen! Erg druk, je liep hutjemutje dus na een klein half uurtje hadden we het wel gezien. Mooi om een keer binnen te kijken maar zal er niet snel een halve dag in rond brengen.
Ondertussen is het al half 7 engelse tijd en krijgen we best trek. Dus bij Harrods om de hoek wat gegeten. Maar eigenlijk waren we allebei te moe! De avond ervoor om half 1 naar bed terwijl je wekker om kwart voor 5 weer gaat is niet zo’n slim plan. Dus lekker op tijd naar het hotel. Tenminste dat dachten we…
De metro halte waar we eruit moesten was zo gevonden maar toen begon het avontuur.
Waar ligt het hotel?
er waren 5 richtingen die we op konden en we hebben alle 5 de richtingen gehad voor we op de goede weg zaten!
Terwijl het eigenlijk maar 10 minuten lopen is naar het hotel!
Uiteindelijk, na ong 1,5 uur zoeken het hotel gevonden. Op de kamer hebben we nog wat gedronken en zijn vroeg – maar uitgeput – gaan slapen.

Londen, zaterdag 25 mei ’13

Na een goede nachtrust op een ruime kamer zijn we lekker gaan ontbijten in het hotel. Daarna de laatste spulletjes in de tas/trolley en weer op weg!

sightseeing

Aangezien we niet zo veel tijd hebben voor we weer richting het vliegveld moeten en we van het weer willen genieten besluiten we uit te stappen bij Piccadilly Circus. Hiervandaan lopen we via Regent Street richting Oxford Street en Bond Street. Om uiteindelijke nog even te shoppen bij de Primark. Dan is het alweer tijd om terug te gaan.

terug naar huis

London Luton is natuurlijk een stuk kleiner dan Schiphol dus we hoeven ons geen zorgen te maken dat we van hot naar her lopen. Gewoon op tijd op het vliegveld, nog even roken en wat eten en dan stappen we zonder problemen het vliegtuig in. Euk is wel wat meer gespannen dan de heenreis maar als we eenmaal in de lucht zijn is ook dat over en fantaseert ze al over zonnige strandvakanties!

Al met al weer een avontuurlijk weekendje, voor herhaling vatbaar!

Wil je mijn bericht delen? Wat leuk!